“De school is een belangrijke plaats om tot nieuwe ideeën en inspiratie te komen”

Doeldomeinen

 
Ik als mens

Levensdoelen: leren om te leren wie je bent 
Ontdekken wie je wilt zijn; daar draait het bij ons om. Persoonlijkheid & inspiratie zijn daarbij belangrijke factoren. De school is een belangrijke plaats om tot nieuwe ideeën en inspiratie te komen. Inspiratie doet een kind namelijk bewegen. Of het nu gaat om een favoriete YouTube-ster of de schrijver van je lievelingsboek: ieder kind heeft wel één of meerdere inspirators. En wie is jouw voorbeeld? Niet alleen kinderen, maar ook volwassenen kunnen wel een bron van inspiratie benoemen waar ze zich aan optrekken. De school heeft de taak om dit aan te reiken en kinderen te inspireren. 


Samen & sociaal

Pedagogische doelen: leren om samen te leven 
Op Buitenplaats Nassaupark staat de persoonlijke ontmoeting centraal en organiseren we regelmatig activiteiten waarbij ook andere bewoners dan de ouders welkom zijn. 
We zien ouders ook als participanten in de ontwikkeling van hun kind. Kies je voor onze school, dan ben je onderdeel van onze gezamenlijke ambities voor de ontwikkeling van de kinderen. We spreken je daarom op Buitenplaats Nassaupark ook aan met ‘je’ en ‘jij’, omdat we vinden dat we naast elkaar staan als het gaat om het laten groeien van de kinderen. 


Denken, weten & doen

Kennis- en vaardigheidsdoelen: leren om te weten, te doen, te begrijpen en te delen 
Ontdekken draait bij ons niet alleen om wie je bent of wilt zijn, maar ook wat je kunt. Op Buitenplaats Nassaupark zal alle ruimte zijn om je talenten te ontplooien op plaatsen waar je dat het beste kunt doen. Ieder kind heeft een unieke combinatie in zich van talenten, die vaak nog niet zichtbaar zijn. Met ons veelzijdige aanbod geven wij het kind de ruimte om zijn of haar talent te ontdekken en uit te bouwen. Zo zijn technische en kunstzinnige vorming onderdeel van een thematisch aanbod. In bijvoorbeeld de werkplaats en de theaterruimte kunnen kinderen in de toekomst volop experimenteren. 

 

>> Ga verder naar didactisch fundament